روز و شب که از گردش زمین به دور خورشید پدید می آیند، به حکم این که سهمی از وجود دارند باید بالذات خیر محض باشند.
برخی از آیات قرآنی(فصلت/9و10) ایام فصول اربعه را بستر خیر و برکت وتهیه نیازمندیهای انسان معرفی می کند، چنان که برخی دیگر(ملک/3) هر نوع نقص وعیب را در آفرینش نفی می نمایند
بنابراین ، اندیشه نحوست ذاتی با این آیات سازگار نیست.
آیاتی که برخی از ایام را نحس وشوم معرفی می کند(فصلت/16،قمر/19،الحاقه/7)،به خاطر پدیده های ناگواری است که در آنها رخ داده و به اصطلاح شومی باالعرض پیدا کرده اند، ولی این دلیل نمی شود که چنین روزهایی تا رستاخیز شوم باشند..
عین همین تفسیر در مورد روایات نیز حاکم است، واگر به تصدق و یا خواندن آیه الکرسی امر شده به خاطر زدودن دغدغه مخاطب است که هنوز آن روز را نحس و شوم می انگارد..
سلام.یکی از براهینی که برای اثبات خداوند در غرب وبین برخی از اندیشمندان اسلامی مطرح است ، برهان نظم می باشد.البته این برهان به صورتهای مختلف تقریر شده است، که بنده به صورت زیر تقریر می کنم.
جهان طبیعت سراسر، نظم هدفداری دارد
هر نظم هدفداری به ناظمی باشعور نیاز دارد
پس جهان طبیعت، نیاز به ناظمی باشعور دارد
البته خود طبیعت نمی تواند ناظم باشد زیرا بی شعور است وناظم باید خارج از طبیعت باشد.که آن ناظم در زبان دین همان خداست.